Το ΚΕΔΙΒΙΜ του Πανεπιστημίου Κρητης οργανώνει και υλοποιεί σε κύκλους το ΜΟΡΙΟΔΟΤΟΥΜΕΝΟ επιμορφωτικό πρόγραμμα: «Υποστήριξη Μαθητών από Διαφοροποιημένα Πολιτισμικά Περιβάλλοντα στο Σχολείο-Διαπολιτισμική Εκπαίδευση», διάρκειας 420 ωρών.
Σκοπός
Το πρόγραμμα στοχεύει στην επιστημονική υποστήριξη εκπαιδευτικών σε θέματα Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης και ειδικότερα σε ότι αφορά την ένταξη των μεταναστών και προσφύγων μαθητών τόσο στη σχολική κοινότητα όσο και στη σχολική τάξη κατά τη μαθησιακή διαδικασία. Για το λόγο αυτό θα αποδοθεί ιδιαίτερη έμφαση στην κατανόηση των σύγχρονων θεωριών και μοντέλων αναφορικά με τη διαπολιτισμική παιδαγωγική και την εφαρμογή της μέσα από συγκεκριμένες πρακτικές στη σχολική τάξη.
Σε ποιους απευθύνεται
- Σε οποιονδήποτε ενδιαφερόμενο για τη συγκεκριμένη θεματική κατάρτιση.
- Σε εκπαιδευτικούς προσχολικής ηλικίας, πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, ειδικό εκπαιδευτικό προσωπικό όλων των βαθμίδων, ειδικούς κοινωνικών σπουδών και ψυχικής υγείας καθώς και επαγγελματίες που εμπλέκονται στην εκπαιδευτική διαδικασία στο ευρύτερο εκπαιδευτικό σύστημα.
- Σε αδιόριστους εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων της Εκπαίδευσης
- Σε μεταπτυχιακούς φοιτητές αντίστοιχων ειδικοτήτων.
- Σε αποσπασμένους εκπαιδευτικούς στο εξωτερικό με στόχο να διδάξουν τον ελληνικό πολιτισμό.
- Σε υπηρετούντες εκπαιδευτικούς σε διαφοροποιημένα πολιτισμικά περιβάλλοντα και σχολεία ειδικής αγωγής.
- Σε υπηρετούντες στα συναρμόδια Υπουργεία Κοινωνικής Πολιτικής.
- Σε δικηγόρους.
- Σε διερμηνείς.
- Σε όσους επιθυμούν να επιμορφωθούν σε θέματα ένταξης κοινωνικά ευπαθών και επισφαλών ομάδων, με στόχο την απασχόληση σε προσφυγικές δομές και «Κέντρα φιλοξενίας Αιτούντων Άσυλο».
Περισσότερες πληροφορίες θα βρείτε ΕΔΩ.
Μακρο-επίπεδο
|
Ώρες
|
Η Εκπαίδευση μαθητών από διαφοροποιημένα πολιτισμικά περιβάλλοντα σε ένα διαρκώς μεταβαλλόμενο κόσμο
|
30
|
Βασικές έννοιες της συμπεριληπτικής εκπαίδευσης
|
30
|
Η ευρωπαϊκή πολιτική σε θέματα κοινωνικής ένταξης ευάλωτων κοινωνικών ομάδων
|
30
|
Το νομικό πλαίσιο για τις κοινωνικά ευάλωτες ομάδες στην Ελλάδα
|
30
|
Κοινωνική Ψυχολογία: στερεότυπα, προκαταλήψεις και ρατσισμός
|
30
|
Μεσο-επίπεδο
|
|
Το κοινωνικό πλαίσιο της «ένταξης» ευάλωτων κοινωνικών ομάδων
|
30
|
Στάσεις και αναπαραστάσεις σε σχέση με το σχολείο
|
30
|
Σχέση σχολείου-οικογένειας και ο ρόλος των κοινωνικών δικτύων
|
30
|
Μικρο-Επίπεδο
|
|
Διδασκαλία και μάθηση σε πολυπολιτισμικές τάξεις με έμφαση στο γλωσσικό μάθημα
|
30
|
Διαχείριση παιδαγωγικού κλίματος, προβλημάτων συμπεριφοράς και συγκρούσεων στη σχολική τάξη
|
30
|
Πρόληψη και αντιμετώπιση του σχολικού εκφοβισμού
|
30
|
Εκπαιδευτική έρευνα εστιασμένη στην κοινωνιομετρική έρευνα
|
30
|
Ενδυνάμωση μαθητών προερχόμενων από ευάλωτες κοινωνικές ομάδες (διαφοροποιημένη διδασκαλία, συμβουλευτική, κ.λπ.)
|
30
|
Υποστήριξη εκπαιδευτικών που διδάσκουν σε διαφοροποιημένες εκπαιδευτικές δομές (π.χ. Τάξεις Υποδοχής)
|
30
|
Κ. Καρράς
Δείτε το βιογραφικό του ΕΔΩ
Εκπαιδευτές
Ιδιότητες εκπαιδευτών
Μέλη ΔΕΠ, Ερευνητές, κάτοχοι Διδακτορικού, υποψήφιοι διδάκτορες, κάτοχοι Μεταπτυχιακού Τίτλου και εξειδικευμένοι επιστήμονες στο σχετικό πεδίο εφαρμογής της Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης
Προσόντα εκπαιδευτών
- Κάτοχοι διδακτορικού διπλώματος
- Κάτοχοι μεταπτυχιακού τίτλου
- Αποδεδειγμένη εμπειρία σε εκπαίδευση ενηλίκων