Σκοπός του προγράμματος:

Το Επιμορφωτικό Πρόγραμμα έχει ως σκοπό: την βασισμένη σε διάγνωση αναγκών (needs-assessment) και θεματοποιημένη (modularized) επιμόρφωση (σε σειρά κρίσιμων αντικειμένων, που αφορούν σε απαραίτητες ήπιες και θεματικές δεξιότητες) εργαζόμενων και ανέργων-δυνάμει εργαζόμενων νέων που κατοικούν σε μειονεκτούσες περιοχές της Κρήτης και/ ή ανήκουν σε κοινωνικά ευάλωτες  ομάδες και συνακόλουθα την ενίσχυση της απασχολησιμότητας τους και την ενδυνάμωση της επιχειρηματικότητας τους προκειμένου να βελτιώσουν τις προοπτικές απασχόλησης και ευκαρίες ζωής ((life-chances) τους και συνακόλουθα κοινωνικής ενσωμάτωσης τους, μέσω της πρόσκτησης γνώσεων και της ανάπτυξης οριζόντιων (soft) και εξειδικευμένων (specialized) δεξιοτήτων των επιμορφούμενων. Πρόκειται στην πραγματικότητα για μια bottom-up και needs-assessment based, στοχευμένη επιμορφωτική δράση μεγάλης κλίμακος, που αρδεύεται μεθοδολογικά από το «Επιμορφωτικό Πρόγραμμα για τη σύνδεση Πρωτογενούς και Τουριστικού Τομέα» (ΚΑ 10893), που υλοποιήθηκε  (28/5/2021- 31/3/2022) από τη Μονάδα Ερευνών Αγοράς και Επιχειρηματικότητας και το ΚΕΔΙΒΙΜ  του Πανεπιστημίου Κρήτης (με ΕΥ τον Καθηγητή Νίκο Παπαδάκη), χρηματοδοτήθηκε από την Περιφέρεια Κρήτης, στο πλαίσιο Προγραμματικής Σύμβασης Πανεπιστημίου Κρήτης και Περιφέρειας Κρήτης και αναγνωρίστηκε ως κοινωνική καινοτομία στον Τομέα Πολιτικής "Εκπαίδευση και Εργασία" και συνακόλουθα ενσωματώθηκε (στις 29/6/2022, με ταυτότητα MIAP082) στο Παρατηρητήριο Καινοτομίας της Δημόσιας Διοίκησης του Υπουργείου Εσωτερικών.

Αποσκοπεί, ως εκ τούτου, στην ενδυνάμωση της απασχολησιμότητας και παραγωγικότητας των επιμορφούμενων- ωφελούμενων και ευρύτερα στο να συμβάλει στον αναπτυξιακό σχεδιασμό της Περιφέρειας Κρήτης, με έμφαση στα ζητήματα της κοινωνικής- επαγγελματικής ενσωμάτωσης και της οικονομικής ανάπτυξης.

 

Το Επιμορφωτικό Πρόγραμμα θα υλοποιηθεί δια ζώσης (κατά 20%) και διαδικτυακά (κατά 80%), μέσω ειδικά διαμορφωμένης πλατφόρμας τηλεκπαίδευσης. Συγκεκριμένα το Επιμορφωτικό Πρόγραμμα και συνακόλουθα η διδασκαλία των modules θα γίνει με δια ζώσης εκπαίδευσης (ως προς τα 2 πρώτα, Υποχρεωτικά, modules του) και εν συνεχεία με εξ αποστάσεως εκπαίδευσης (συνδυαστικό Μοντέλο Επιμόρφωσης- blended learning), με στόχο τη βελτιστοποίηση των προσδοκώμενων μαθησιακών αποτελεσμάτων και ως εκ τούτου θα πραγματοποιηθεί με συνδυασμό διά ζώσης (8 ωρών ανά αντίστοιχη διδακτική ενότητα) και σύγχρονης εξ αποστάσεως διδασκαλίας (8 ωρών ανά αντίστοιχη διδακτική ενότητα) με ασύγχρονη εξ αποστάσεως διδασκαλίας (6 ωρών ανά διδακτική ενότητα), που περιλαμβάνει τη βιντεοσκοπημένη διδασκαλία, επιπλέον κείμενα σχετικά με το αντικείμενο του module- τουλάχιστον 2- και άλλο μαθησιακό υλικό, κ.ά.). Μεταξύ άλλων, στην εξ αποστάσεως ασύγχρονη επιμόρφωση, οι επιμορφούμενοι/ες θα πρέπει να μελετήσουν υλικό (τουλάχιστον 2 σύντομα κείμενα της επιλογής του επιμορφωτή ή και σχετικό/ά video) που θα αναρτάται στην πλατφόρμα από τους επιμορφωτές. Η ασύγχρονη επιμόρφωση θα έπεται  της σύγχρονης, ώστε να διευκολυνθεί ο αναστοχασμός και η εμπέδωση των γνώσεων που έχουν αποκτήσει οι επιμορφούμενοι/ ες από τη σύγχρονη. Για τις ανάγκες της επιμόρφωσης θα σχεδιασθεί (από την ΜΨΔ και το ΚΕΔΙΒΙΜ του Π.Κ.  σε συνεργασία με την Ομάδα Έργου) και θα αξιοποιηθεί ειδική πλατφόρμα εξ αποστάσεως εκπαίδευσης.

 

Το Επιμορφωτικό Πρόγραμμα αποτελείται από 16 θεματικές ενότητες (καθεμία εκ των οποίων περιλαμβάνει 8 ώρες σύγχρονης διδασκαλίας και 6 ώρες ασύγχρονης διδασκαλίας), που ουσιαστικά ανήκουν σε δυο ευρύτερα clusters:

  • Από τα πρώτα 6 modules, που στοχεύουν στη ανάπτυξη κρίσιμων οριζόντιων (soft) και εγκάρσιων δεξιοτήτων, 4 είναι Υποχρεωτικά για όλους τους επιμορφούμενους και σημαίνονται με τον κωδικό «ΥΠΟ». Τα άλλα 2 είναι επιλογής, σημαίνονται με ον κωδικό «ΕΠ» και εξ αυτών οι επιμοροφούμενοι/ ες καλούνται να επιλέξουν 1 (σύνολο 5 εκ των 6).
  • Τα επόμενα 10 modules, που στοχεύουν στη ανάπτυξη θεματικών (hard) δεξιοτήτων, είναι modules επιλογής και συνακόλουθα θα αποτελέσουν ένα pool κρίσιμων θεματικών ενοτήτων, από τα οποία καθένας/ καθεμία επιμορφούμενος/η μπορεί να επιλέξει 5 (με βάση τους ατομικούς βιογραφικούς σχεδιασμούς- ατομικά σχέδια δράσης για την απασχόληση), και σημαίνονται με τον κωδικό ΕΠ (σύνολο 5 εκ των 10) .

 

Ως εκ τούτου κάθε επιμορφούμενος/ η θα παρακολουθήσει συνολικά 10 modules, 4 Υποχρεωτικά και 6 Επιλογής.  

Η σύγχρονη διδασκαλία κάθε θεματικής ενότητας θα γίνεται Σαβ/κα για την διευκόλυνση των επιμορφούμενων, και συγκεκριμένα, 4 (Σάββατο) + 4 (Κυριακή)= 8 ώρες σύγχρονης (δια ζώσης ή εξ αποστάσεως) διδασκαλίας. Την Δευτέρα θα αναρτάται από κάθε Επιμορφωτή/ τρια το υλικό της ασύγχρονης διδασκαλίας, που αντιστοιχεί σε 6  ώρες.

 

Η τελική αξιολόγηση των επιμορφούμενων (προκειμένου αυτοί/ ες να πιστοποιηθούν εφόσον επιτύχουν στη γραπτή εξέταση) θα γίνει με τεστ 80 ερωτήσεων πολλαπλής επιλογής, από το  pool των ερωτήσεων όλων των modules (5 ανά ένα), εκ των οποίων έκαστος/η επιμορφούμενος καλείται να απαντήσει στις (10 x 5=) 50 ερωτήσεις, που του/ της αντιστοιχούν με βάση τις επιλογές του/ της.

Η επιτυχής παρακολούθηση του Προγράμματος και συνακόλουθα η επιτυχής επίδοση στις εξετάσεις, οδηγεί στη λήψη Πιστοποιητικού Επιμόρφωσης από το ΚΕΔΙΒΙΜ του Πανεπιστημίου Κρήτης, που αντιστοιχεί σε 8 (ευπρωπαϊκές) πιστωτικές μονάδες ECTS.

Προκειμένου να διασφαλιστεί η υψηλή ποιότητα της Επιμόρφωσης, τις 16 θεματικές ενότητες του Επιμορφωτικού Προγράμματος, θα διδάξουν (ως Επιμορφωτές/ τριες), με βάση το expertise τους:

  • 10 Διδάσκοντες (8 Καθηγητές/ τριες, 1 Μέλος Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού και 1 Εντεταλμένος Διδάσκων) από 5 Τμήματα, 3 Σχολών του Πανεπιστημίου Κρήτης,
  • 3 Διδάσκοντες (2 Καθηγητές και 1 Εντεταλμένη Διδάσκουσα) από το 2 Τμήματα, 2 Σχολών, του Ελληνικού Μεσογειακού Πανεπιστημίου (ΕΛΜΕΠΑ), καθώς και
  • 4 εξειδικευμένοι/ ες Εμπειρογνώμονες (υψηλών προσόντων, που είναι και Πιστοποιημένοι Επιμορφωτές) από τον χώρο των επιχειρήσεων και της αγοράς εργασίας (σύμβουλοι επιχειρήσεων, μεταξύ άλλων), μετά και από προτάσεις των Επιμελητηρίων της Κρήτης.