ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑ

Βενιανάκη Αικατερίνη

Μέλος ΕΔΙΠ από το 20/10/2017 στο Τμήμα Ψυχολογίας του Πανεπιστημίου Κρήτης, στο γνωστικό αντικείμενο «Εκπαιδευτική Ψυχολογία». Διδάσκω τα παρακάτω μαθήματα. Στο χειμερινό εξάμηνο: α) Νοημοσύνη: Θεωρίες και Προβληματισμοί στη Μελέτη της Ευφυΐας (Ψ-2104), β) Συναισθηματική Νοημοσύνη και Σχολείο (Ψ-3320 ΣΕΜ) γ) Συγγραφή Επιστημονικής Εργασίας (Ψ-4721 ΕΡΓ). Στο εαρινό εξάμηνο:  α) Μαθησιακές Δυσκολίες (Ψ-3319), β) Η συμβολή των Ψυχολογικών ερευνών για τη Νοημοσύνη στην εκπαιδευτική διαδικασία (Ψ-3112 ΣΕΜ) γ) Συγγραφή Επιστημονικής Εργασίας (Ψ-4721 ΕΡΓ).

Σπουδές

Διδακτορικός Τίτλος με θέμα: Δυσκολίες γραπτού λόγου και προβλήματα συναισθήματος και συμπεριφοράς. Τομέας Παιδαγωγικής Ψυχολογίας και Μεθοδολογία Έρευνας (ΠΤΔΕ) Πανεπιστήμιο  Κρήτης: Βαθμός Άριστα 10. 

Μεταπτυχιακός τίτλος: Τομέας Παιδαγωγικής Ψυχολογίας και Μεθοδολογία έρευνας (ΠΤΔΕ) Πανεπιστήμιο Κρήτης:  Βαθμός,  Άριστα 9.56. Βαθμός Μεταπτυχιακής εργασίας: Άριστα 10.

Πτυχίο ΠΤΔΕ: Πανεπιστήμιο Αιγαίου (από εξομοίωση πτυχίου Παιδαγωγικής Ακαδημίας): Βαθμός Άριστα 10.

Πτυχίο Ψυχολογίας: Τμήμα Ψυχολογίας, Πανεπιστήμιο Κρήτης: Βαθμός Λίαν καλώς 8.18.

(Άδεια άσκησης επαγγέλματος Ψυχολόγου: Απόφαση Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης Χανίων/ Α.Π 796/29-1-1999).

Επαγγελματική εμπειρία

 Εργάστηκα ως δασκάλα σε μονοθέσια, διθέσια, πολυθέσια δημοτικά σχολεία, σε Τμήματα Ένταξης και σε ΣΜΕΑΕ. Ανέλαβα τη διεύθυνση του 1ου Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Χανίων το σχολικό έτος 2003-2004. Το 2004 μετατέθηκα  στο ΚΕ.Δ.Δ.Υ Χανίων. Ανέλαβα τη διεύθυνση του ΚΕΔΔΥ Χανίων από τις 23/9/2008 έως 20/10/2017).

Δίδαξα στο Διδασκαλείο «Μαρία Αμαριώτου» τα μαθήματα: «Αντιμετώπιση προβλημάτων συμπεριφοράς στην τάξη», «Συνύπαρξη Μαθησιακών Δυσκολιών με προβλήματα συναισθήματος και συμπεριφοράς: Τρόποι αντιμετώπισης Ι» και «Συνύπαρξη Μαθησιακών Δυσκολιών με προβλήματα συναισθήματος και συμπεριφοράς: Τρόποι αντιμετώπισης ΙΙ».

Το  2011-2013 δίδαξα ως συμβασιούχος (Π.Δ. 407/80) στο Π.Τ.Δ.Ε Πανεπιστημίου Κρήτης. Ως συνεργαζόμενο εκπαιδευτικό προσωπικό, δίδαξα στο Διαπανεπιστημιακό εξ’ αποστάσεως Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα «Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση», το μάθημα «Δυσλεξία: Έρευνες και Νεότερες τάσεις» του Πανεπιστημίου Λευκωσίας σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο Πατρών.

Το εαρινό εξάμηνο του  ακαδημαϊκού έτους 2021-2022, δίδαξα στο Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στην «Ειδική Αγωγή» του Πανεπιστημίου Κρήτης το μάθημα: Προβλήματα συμπεριφοράς παιδιών με ή χωρίς ειδικές εκπαιδευτικές: Αποτελεσματική διαχείριση στη σχολική τάξη.

Ως επιμορφώτρια/Συντονίστρια

 

  1. Πρόεδρος ομάδων εργασίας του προγράμματος εξειδικευμένης εκπαιδευτικής

υποστήριξης για ένταξη μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, 2010-

2012, 2012-2013 και 2014-15.

  1. Συντονίστρια επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών Π/θμιας και Δ/θμιας Εκπ/σης χωρίς

εξειδίκευση στην Ειδική Αγωγή Ν. Χανίων (ΥΠΠΕΘ, 2017).

       iii) Επιμορφώτρια στην Εισαγωγική επιμόρφωση εκπαιδευτικών Π/θμιας -Δ/θμιας Εκπ/σης και εκπαιδευτικών Ειδικής Αγωγής. Π.Ε.Κ. ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ (2009-2015).

       iv) Επιμορφώτρια εκπαιδευτικών Π/θμιας Εκπ/σης στο πρόγραμμα: «Δράσεις ευαισθητοποίησης και επαγγελματικής ανάπτυξης εκπαιδευτικών» στη θεματική ενότητα: «Εκπαίδευση και Ειδική Αγωγή: Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής και Υπερκινητικότητας». ΚΑΝΕΠ-ΓΣΕΕ (2013).

        v) Επιμορφώτρια στις Σχολές Γονέων (486 ώρες) ΙΔΕΚΕ (2005-2012).

       vi) Eπιμορφώτρια επιμορφούμενων στον κλάδο ΠΕ70 στο ΜΕΙΖΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ (διάρκειας 200 ωρών). ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ (2011).

       vii) Εκπαιδεύτρια-επιμορφώτρια σε Στελέχη Συμβουλευτικών Υπηρεσιών, ΙΔΕΚΕ (2011).

       viii) Εκπαιδεύτρια-επιμορφώτρια σε Στελέχη Διοίκησης Δομών Δια Βίου Μάθηση,  ΙΔΕΚΕ (2011).

       ix)Επιμoρφώτρια  για την εξειδίκευση των εκπαιδευτικών στην Ειδική Αγωγή, Ηράκλειο και Χανιά (70 ώρες). ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ (2010)

       x) Επιμορφώτρια στους εκπαιδευτικούς Π/θμιας και Δ/θμιας Εκπ/σης στο πρόγραμμα: «Ταχύρρυθμα επιμορφωτικά προγράμματα στη Διαχείριση προβλημάτων σχολικής τάξης» ΕΠΕΑΕΚ, Ηράκλειο και Χανιά (60 ώρες). ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ (2008)

        xi) Διδασκαλία του μαθήματος Κοινωνική Ψυχολογία IEK ΧΑΝΙΩΝ (1999)

Πιστοποίηση (απόκτηση πιστοποίησης μετά από εξετάσεις)

 

i) 2015: Πιστοποίηση μετεκπαίδευσης στην Αξιολόγηση και αντιμετώπιση νηπίων,

παιδιών και εφήβων με Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής –  Υπερκινητικότητας (ΔΕΠΥ). Ιατρική Σχολή Εθνικού Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών-Παιδοψυχιατρική Κλινική Γ.Ν. Παίδων «Αγία Σοφία». (60 ώρες).

ii) 2013: Ε.Κ.Δ.Δ.Α: Βεβαίωση Πιστοποίησης καθοδηγητικής επάρκειας Εκπαιδευτικών Π/θμιας και Δ/θμιας Εκπ/σης (από 27/9/2013- 19/11/2013).

iii) 2011: ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ: Πιστοποίηση ως επιμορφώτρια επιμορφούμενων στον κλάδο ΠΕ70 στο ΜΕΙΖΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ (διάρκειας 200 ωρών).

iv) 2010: Περιφερειακό Ινστιτούτο Επιμόρφωσης Κρήτης (Π.ΙΝ.Ε.Π): Βεβαίωση Πιστοποίησης (με εξετάσεις) στο πιστοποιημένο επιμορφωτικό πρόγραμμα του Π.ΙΝ.ΕΠ Κρήτης με θέμα: «Αρχές και Πρακτικές Διοίκησης Ανθρώπινου Δυναμικού στο Δημόσιο Τομέα», (διάρκειας 35 ωρών).

v) 2009: Περιφερειακό Ινστιτούτο Επιμόρφωσης Κρήτης (ΠΙΝΕΠ): Βεβαίωση πιστοποίησης (με εξετάσεις) στο πιστοποιημένο επιμορφωτικό Πρόγραμμα του Π.ΙΝ.ΕΠ Κρήτης με θέμα: «Εκπαίδευση Προϊσταμένων Τμημάτων για αποτελεσματική Δημόσια Διοίκηση» (διάρκειας 35 ωρών).

vi) 2008: Ινστιτούτο Διαρκούς Εκπαίδευσης Ενηλίκων (ΙΔΕΚΕ): Πιστοποίηση για Επιμόρφωση Εκπαίδευσης Εκπαιδευτικών Ενηλίκων (διάρκειας 100 ωρών) (18- 11-2007 έως 31-5-2008).

Εκπαίδευση στη Συστημική θεραπεία (774 ώρες)

 1998-2004. Από το Σεπτέμβριο του 1998 έως και τον Ιούνιο του 2004, εκπαιδεύτηκα στη συστημική προσέγγιση στο Κέντρο Ψυχικής Υγείας Χανίων (Κ.Ψ.Υ).

 Επιπλέον, συμμετείχα στη θεραπευτική ομάδα του Κ.Ψ.Υ Χανίων (συνεδρίες με οικογένειες  από 1-9-2001 έως και 30-6-2003).

Κριτής σε περιοδικά/ εισηγήσεις σε συνέδριο

 

Ι. “International Journal of Educational Methodology” (2019)

ΙΙ.  1ο Πανελλήνιο Εκπαιδευτικό Συνέδριο της Περιφερειακής Διεύθυνσης Π/θμιας και Δ/θμιας Εκπ/σης Κρήτης με θέμα: Κοινωνία και Σχολείο: Μια σχέση υπό διαπραγμάτευση. Χερσόνησος: 13-15 Μαΐου, 2016.

Αντιπροσωπευτικές Δημοσιεύσεις

 

Βενιανάκη, Α. (2005). Έλεγχος και Ανθεκτικότητα του Εγώ. Προσαρμογή του τεστ

                 Προσωπικότητας Common Language Q-Set σε ελληνικό πληθυσμό». Επιστήμες

                 Αγωγής, 2, 103-118.

Βενιανάκη, Α. (2011). Αποκωδικοποίηση και αναγνωστική κατανόηση αγοριών-κοριτσιών Γ΄

  τάξης Δημοτικού στην επαρχία Μυλοποτάμου Ν. Ρεθύμνης. Σύγχρονη Κοινωνία

                  Εκπαίδευση και Ψυχική Υγεία (ΣΚΕΨΥ) 4, 275-297.

Βενιανάκη, Α. (2011). Τρόποι αντιμετώπισης των προβλημάτων συμπεριφοράς στο σχολικό

                 πλαίσιο. Στο Ε. Παπάνης,  Π. Γιαβρίμης και Α. Βίκη (επιμ.) Έρευνα και εκπαιδευτική

                 πράξη στην Ειδική Αγωγή, (71-96), Αθήνα: Σιδέρης.

Βενιανάκη Α., & Γεωργιάδη, Μ. (2021). Συγγραφή επιστημονικής εργασίας στις Κοινωνικές και Ανθρωπιστικές Επιστήμες. Gutenberg.

Βενιανάκη, Α., & Ζερβάκης, Σ. (2017). Αντιλήψεις καθηγητών Παράλληλης Στήριξης και

                Καθηγητών Γενικής Αγωγής για τα εμπόδια στην εφαρμογή συνεργατικών

                πρακτικών. Πρακτικά 1ου Πανελλήνιου Συνεδρίου: Κοινωνία και Σχολείο: Μια

                σχέση υπό διαπραγμάτευση. Χερσόνησος, (τόμ.α΄, σσ.183-190), 13-15 Μαΐου, 2016.

Βενιανάκη, Α., & Ντούλια, Α. (2015). Εμπόδια στη συνεργασία μεταξύ εκπαιδευτικών του

 προγράμματος Παράλληλης Στήριξης και εκπαιδευτικών γενικής αγωγής στην

 Π/θμια Εκπαίδευση: Δυνατότητες –Όρια- Προοπτικές. Εταιρεία Ειδικής

 Παιδαγωγικής Ελλάδος (επιμ.). Διλήμματα και Προοπτικές στην Ειδική

 Εκπαίδευση. Τόμ. α΄ (σσ.66-78). Αθήνα: Γρηγόρη.

Doulia, A., & Venianaki, A. (2015). Using Incomplete Tales in Group Role-Playing to Educate

                Teachers against School Bullying. International Journal of Humanities and Social

 Science, 5, 6(1), 51-56.

Venianaki, A. (2014). Parents’ and teachers ‘agreement on behavior problems in children

                 with reading problems. In C. Pracana (ed.).  Psychological Applications and

                 Developments: Proceedings. Advances in Psychology and Psychological Trends

                 Series (pp.165-173). Lisbon: in Science Press.

Venianaki, A., & Doulia, A. (2016). The content of Collaboration between general education

               teachers and co-teachers in Elementary Schools. Journal of Education & Social Policy

                3 (3), 88-96.

Venianaki, A., Timplalexi, E., & Dafermos, M. (2021). The medicalisation of learning difficulties through the prism of Bronfenbrenner’s bioecological approach: the case of the remote and mountainous areas of Chania Prefecture. Outlines. Critical Practical Studies, 22 (1), 138-180.

Venianaki, A., & Zervakis, S. (2015). Collaboration Practices between Special Education

                Teachers and Mainstream Teachers in Secondary Education. Journal of Education

                & Social Policy,  2 (6), 42-46.

Εισηγήσεις σε επιστημονικά συνέδρια

 

Βενιανάκη, Α. (2002, Μάιος, 21-24). Έλεγχος και Ανθεκτικότητα του Εγώ σε σχέση με το γραπτό λόγο. Εισήγηση που παρουσιάστηκε στο 9ο Πανελλήνιο Συνέδριο Ψυχολογικής Έρευνας. Ρόδος.

Βενιανάκη, Α. (2007, Απρίλιος, 18-22). Συνύπαρξη Εξωτερικευμένων προβλημάτων

 Συμπεριφοράς με ΔΕΠ-Υ και σχέση με την αναγνωστική επίδοση. Εισήγηση που

 παρουσιάστηκε στο 11ο Πανελλήνιο Συνέδριο Ψυχολογικής Έρευνας. Ρέθυμνο.

Βενιανάκη, Α. (2010, Οκτώβριος, 8-10). Διερεύνηση ορθογραφικών λαθών μεταξύ αγοριών και κοριτσιών με και χωρίς δυσκολίες ανάγνωσης. Εισήγηση που παρουσιάστηκε

 στο Διεθνές Συνέδριο «Έρευνα, Εκπαιδευτική Πολιτική και Πράξη στην Ειδική

 Αγωγή». Αθήνα.

Βενιανάκη, Α. (2014, Οκτώβριος, 22-23). Εντός ή εκτός; Ένα ηθικό δίλημμα: Βιωματικό

                εργαστήριο σε διευθυντές Κρήτης και Κύπρου, στο 3ο Συνέδριο Διευθυντών

                Μέσης Εκπαίδευσης Κύπρου με θέμα: «Ηθική και Δημοκρατία για μια Αειφόρο

                Σχολική Ηγεσία» υπό την αιγίδα του Υπουργού Παιδείας και Πολιτισμού Κύπρου.

                Λεμεσός, Κύπρος.

Βενιανάκη, Α. (2015, Οκτώβριος, 9-11). Παρουσίαση προγράμματος παρέμβασης συστημικής προσέγγισης σε μαθητή με ΔΕΠΥ και συναισθηματικές δυσκολίες. Εισήγηση που παρουσιάστηκε στο 1ο Πανελλήνιο Διεπιστημονικό Συνέδριο για τη Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής και Υπερκινητικότητας: Από το Παιδί στον Ενήλικα. Ελληνική Εταιρεία Μελέτης για τη ΔΕΠΥ. Αθήνα.

Βενιανάκη, Α., Βόκα, Ε., Καλλιονάκη, Ε., & Παπαδαντωνάκης, Γ. (2015, Οκτώβριος, 9-11).  Η

                Διεπιστημονική συνεργασία για την παρέμβαση στην οικογένεια και το σχολείο

                σε μαθητή με ΔΕΠΥ: Το παράδειγμα του ΚΕ.Δ.Δ.Υ Χανίων. Στρογγυλό τραπέζι στο

 1ο Πανελλήνιο Διεπιστημονικό Συνέδριο για τη Διαταραχή Ελλειμματικής

                Προσοχής και Υπερκινητικότητας: Από το Παιδί στον Ενήλικα. Ελληνική Εταιρεία

                Μελέτης για τη ΔΕΠΥ. Αθήνα.

Βενιανάκη, Α., & Γώγουλος, Γ. (2014, 31 Οκτωβρίου). Το θύμα, ο θύτης και οι παρατηρητές:

 Βιωματικό εργαστήριο σε εκπαιδευτικούς, στο Συνέδριο με θέμα: Σχολικός

 Εκφοβισμός. Εταιρεία Προστασίας Ανηλίκων. Χανιά, 31/10- 1/11/2014.

Βενιανάκη, Α., & Ζερβάκης, Σ. (2016, Μάιος, 13-15). Αντιλήψεις καθηγητών Παράλληλης

 Στήριξης και Καθηγητών Γενικής Αγωγής για τα εμπόδια στην εφαρμογή

 συνεργατικών πρακτικών. Εισήγηση που παρουσιάστηκε στο 1ο Πανελλήνιο

                Συνέδριο: Κοινωνία και Σχολείο. Μια σχέση υπό διαπραγμάτευση. Περιφερειακή

                Διεύθυνση Π/θμιας και Δ/θμιας Εκπ/σης Κρήτης, Περιφέρεια Κρήτης.

 Χερσόνησος, 13-15 Μαΐου.

Βενιανάκη, Α., & Ντούλια, Α. (2013, 13 Απριλίου). Εμπόδια στη συνεργασία μεταξύ

                εκπαιδευτικών του προγράμματος Παράλληλης Στήριξης και εκπαιδευτικών

 γενικής αγωγής στην Π/θμια Εκπαίδευση: Δυνατότητες -Όρια- Προοπτικές.

 Εισήγηση που παρουσιάστηκε στο 3ο Πανελλήνιο Συνέδριο Ειδικής

 Εκπαίδευσης με διεθνή συμμετοχή: Διλήμματα και προοπτικές στην ειδική

 εκπαίδευση. Αθήνα 11-14 Απριλίου.

Venianaki, A. (2007, July 3-6). Externalizing problems, Attention Deficit Hyperactivity

                Disorder and associations to reading problems. Paper presented at the 10th

                European Congress of Psychology Conference. Prague. Czech Republic.

Venianaki, Α., Timplalexi, Ε., & Dafermos, Μ. (2018, June, 15-16). From a medical towards an ecological model of assessment for learning difficulties and intervention: the case of distanced and mountainous villages of Chania Prefecture. Paper presented at the 2nd International Conference in Contemporary Social Sciences. Rethimno. Crete.  

Οργάνωση επιμορφωτικών ημερίδων, συνεδρίων/δράσεων

Ι. (2017, 13 Μαΐου). Συνδιοργάνωση 8ης ημερίδας με θέμα: Καινοτόμα Εκπαιδευτικά

Προγράμματα στην Ειδική Αγωγή. ΚΕΔΔΥ ΧΑΝΙΩΝ και Πανελλήνια Ένωση Ειδικών

Παιδαγωγών. Χανιά: Συνεταιριστική Τράπεζα Χανίων.

ΙΙ. (2016, 8 Οκτωβρίου): Μέλος Οργανωτικής Επιτροπής της επιστημονικής ημερίδας που

διοργανώθηκε από την Ελληνική Εταιρεία Ψυχοκοινωνικής Υποστήριξης Παιδιών και

Εφήβων με Προβλήματα Συμπεριφοράς και την Ελληνική Εταιρεία Ψυχικής Υγιεινής και

Νευροψυχιατρικής του Παιδιού, με θέμα: «ΔΕΠΥ, Μάθηση και Συμπεριφορά: Αναγνώριση

και παρεμβάσεις στο σχολείο». Ηράκλειο.

III. (2016, 13 Φεβρουαρίου). Οργάνωση ημερίδας ΚΕ.Δ.Δ.Υ Χανίων με ΠΟΛΥΔΡΑΣΗ,

ΚΕΠΠΕΔΗΧ-ΚΑΜ, Περιφέρειας Κρήτης, σε συνεργασία με τη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας

Εκπαίδευσης Ν. Χανίων και την Περιφερειακή Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας και

Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Κρήτης, με θέμα: “Τρόποι υποστήριξης μαθητών και

μαθητριών με Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος (ΔΑΦ) και συναισθηματικές δυσκολίες στη

Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση”. Χανιά: ΚΑΜ.

IV. 2012-2014: Ιδρυτικό μέλος της ομάδας ΠΡΟΛΑΜΒΑΝΩ: Οργάνωση όλων των δράσεων

της διεπιστημονικής ομάδας ΠΡΟΛΑΜΒΑΝΩ με συμμετοχή στις δράσεις (βιωματικά

εργαστήρια και εισηγήσεις) για την πρόληψη και αντιμετώπιση του σχολικού εκφοβισμού,

(Ν. Χανίων).

V. (2013). Οργάνωση επιμόρφωσης ως προϊσταμένη του ΚΕ.Δ.Δ.Υ Χανίων, στην οποία

συμμετείχα και ως επιμορφώτρια, στο προσωπικό του Ψυχιατρικού Τμήματος του

Ναυτικού Νοσοκομείου Χανίων (Ψυχίατροι, Ψυχολόγος, Νοσηλεύτρια κ.λ.π) με θέμα:

Μαθησιακές Δυσκολίες/ ΔΕΠ-Υ. Χανιά: Ιούνιος 2013.

VI. (2012). Οργάνωση διημερίδας ΚΕ.Δ.Δ.Υ Χανίων και ΠΟΛΥΔΡΑΣΗΣ υπό την αιγίδα της

Ελληνικής Εταιρείας Μελέτης για τη ΔΕΠΥ, με θέμα: Η ΔΕΠΥ, οι επιπτώσεις της στην

εκπαίδευση των μαθητών και η αντιμετώπισή της. Χανιά: Συνεταιριστική Τράπεζα Χανίων,

(15-16 Φεβρουαρίου και 9 Μαρτίου).

VII. (2011, 28 Νοεμβρίου). Οργάνωση ημερίδας ΚΕ.Δ.Δ.Υ ΧΑΝΙΩΝ και ΠΟΛΥΔΡΑΣΗΣ σε

συνεργασία με την ΕΛΜΕ Χανίων, με θέμα: Οι Μαθησιακές δυσκολίες και η αντιμετώπισή

τους». Χανιά: Τεχνικό Επιμελητήριο Χανίων.

VIII. (2011, 13 Δεκεμβρίου). Οργάνωση εσπερίδας ΚΕ.Δ.Δ.Υ Χανίων με προσκεκλημένους

ομιλητές για τους εκπαιδευτικούς του Νομού Χανίων. Εκπαιδευτική παρέμβαση για

μαθητές με προβλήματα όρασης”. Χανιά: Πνευματικό Κέντρο Ιεράς Μητρόπολης και

Αποκορώνου Κυδωνίας και Αποκορώνου.

IX. (2010, 5 Φεβρουαρίου). Οργάνωση ημερίδας, με προσκεκλημένους ομιλητές από το

Π.Τ.Π.Ε και το Κ.Ψ.Υ Ηρακλείου, με θέμα: Συνύπαρξη Μαθησιακών Δυσκολιών και

Προβλημάτων Συμπεριφοράς. Χανιά: Εμποροβιοτεχνικό Επιμελητήριο.

X. (2009, 30 Μαρτίου). Οργάνωση ημερίδας για τους καθηγητές Δ/θμιας Εκπ/σης Ν.

Χανίων, με προσκεκλημένους ομιλητές από το Π.Τ.Δ.Ε και το Τμήμα Ψυχολογίας του

Πανεπιστημίου Κρήτης με θέμα: Οι Μαθησιακές Δυσκολίες στη Δ/θμια Εκπ/ση, Χανιά:

Συνεταιριστική Τράπεζα Χανίων.

Εισηγήτρια/επιμορφώτρια σε επιμορφωτικές ημερίδες-διημερίδες (ενδεικτικά)

Βενιανάκη, Α. (2008, Απρίλιος, 10). Συγκρούομαι για να επικοινωνήσω. Εισήγηση που

παρουσιάστηκε στην επιμορφωτική ημερίδα της σχολικής συμβούλου Δημοτικής Εκπ/σηςτης 5ης Περιφέρειας Ν. Ηρακλείου “Ένα σχολείο, μια αγκαλιά για όλα τα παιδιά”. Ηράκλειο Κρήτης.

Βενιανάκη, Α. (2008, Οκτώβριος, 22-23). Διαχείριση προβλημάτων συμπεριφοράς στο

σχολικό περιβάλλον. Εισήγηση που παρουσιάστηκε στην επιμορφωτική ημερίδα της σχολικής συμβούλου 1ης Περιφέρειας Ν. Χανίων. Χανιά.

Βενιανάκη, Α. (2008, Νοέμβριος, 10 και 18 Νοεμβρίου). Διαχείριση προβλημάτων σχολικής τάξης. Εισήγηση που παρουσιάστηκε στην επιμορφωτική ημερίδα σχολικού συμβούλου Φυσικής Αγωγής Ν. Χανίων. Χανιά.

Βενιανάκη, Α. (2009, Φεβρουάριος). Προβλήματα συμπεριφοράς στην τάξη του

Νηπιαγωγείου. Εισήγηση που παρουσιάστηκε σε επιμορφωτικό σεμινάριο της Σχολικής Συμβούλου 20ης Περιφέρειας Προσχολικής Αγωγής. Ηράκλειο.

Βενιανάκη, Α. (2009, Οκτώβριος, 15 και 19 Οκτωβρίου). Δυσκολίες μάθησης και συμπεριφοράς. Εισήγηση σε επιμορφωτικό σεμινάριο σχολικής συμβούλου 50ης Περιφέρειας Προσχολικής Αγωγής “Συνεργασία με γονείς παιδιών με και χωρίς δυσκολίες”. Χανιά.

Βενιανάκη, Α. (2009, Νοέμβριος, 26). Προϋποθέσεις για την κοινωνική ένταξη του παιδιού

στη σχολική τάξη. Εισήγηση που παρουσιάστηκε στην ημερίδα “Βία και παιδί, ενταξιακές προοπτικές στο σχολείο”. Σύλλογος Φοιτητών του Π.Τ.Δ.Ε Πανεπιστημίου Κρήτης. Ρέθυμνο: Πανεπιστημιούπολη Γάλλου.

Βενιανάκη, Α. (2010, Φεβρουάριος, 11). Μαθησιακές δυσκολίες και αντιμετώπισή τους στη

Δ/θμια Εκπ/ση. Εισήγηση που παρουσιάστηκε στην επιμορφωτική ημερίδα Καθηγητών Πληροφορικής Δευτεροβάθμιας Εκπ/σης Ν. Χανίων. Χανιά.

Βενιανάκη, Α. (2010, Μάιος, 26). Μαθησιακές δυσκολίες στη Γλώσσα, στο Γραπτό Λόγο και

στα Μαθηματικά. Σχέση μαθησιακών δυσκολιών με τη μαθητική παραβατικότητα. Εισήγηση που παρουσιάστηκε στην επιμορφωτική ημερίδα του σχολικού συμβούλου 3ης Περιφέρειας Ν. Χανίων, “Σχέση μαθησιακών δυσκολιών με τη μαθητική παραβατικότητα”. Μάλεμε.

Βενιανάκη Α. (2011, Ιούνιος,  7). Σχεδιασμός δράσης-Οργάνωση της συνεργασίας-Διεργασίες καταγραφής και ανατροφοδότησης-Συνεργατική αξιολόγηση-Μελέτη Περίπτωσης. Εισήγηση στη 2η ημερίδα Ομάδων Εργασίας Επιμόρφωσης Γ΄ Φάσης και Διαρκούς Υποστήριξης των Εκπαιδευτικών. Αθήνα: Υπουργείο Παιδείας Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων.

Βενιανάκη, Α. (2011, Νοέμβριος, 9). Μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες στο σχολείο: Ο

ρόλος των εκπαιδευτικών. Εισήγηση που παρουσιάστηκε στην επιμορφωτική ημερίδα Σχολικής Συμβούλου Φιλολόγων Ν. Ρεθύμνου “Προβλήματα στο σχολείο: Η συνδρομή της Ψυχολογίας”. Ρέθυμνο.

Βενιανάκη, Α. (2011, Νοέμβριος, 24). Εισαγωγή στις μαθησιακές δυσκολίες – Ειδικές

μαθησιακές δυσκολίες – Δυσλεξία. Εισήγηση που παρουσιάστηκε στην επιμορφωτική ημερίδα “Μαθησιακές δυσκολίες και η αντιμετώπισή τους”. Συνδιοργάνωση ΚΕΔΔΥ ΧΑΝΙΩΝ και ΠΟΛΥΔΡΑΣΗ, Χανιά.

Βενιανάκη, Α. (2012, Νοέμβριος, 29). Η διαχείριση δυσκολιών μάθησης και συμπεριφοράς

στο νηπιαγωγείο. Εισήγηση που παρουσιάστηκε στην ημερίδα της Σχολικής Συμβούλου Προσχολικής Αγωγής 50ης Περιφέρειας Ν. Χανίων. Δράμια.

Βενιανάκη, Α. (2013, Φεβρουάριος, 15 και 16). Νομοθεσία και αντιμετώπιση της ΔΕΠ-Υ στη

Δ/θμια Εκπ/ση. Εισήγηση που παρουσιάστηκε στην επιμορφωτική διημερίδα “ Η ΔΕΠΥ, οι επιπτώσεις της στην εκπαίδευση των μαθητών και η αντιμετώπισή της”. Συνδιοργάνωση ΚΕΔΔΥ ΧΑΝΙΩΝ και ΠΟΛΥΔΡΑΣΗ, Xανιά.

Βενιανάκη, Α. (2013, Απρίλιος, 4). Η αντιμετώπιση της δυσλεξίας από το ΚΕ.Δ.Δ.Υ. Εισήγηση

που παρουσιάστηκε στην επιμορφωτική ημερίδα των σχολικών Συμβούλων Φιλολόγων Ν. Χανίων “Πρόληψη και αντιμετώπιση της δυσλεξίας και των λοιπών μαθησιακών δυσκολιών”. Χανιά: Πνευματικό Κέντρο.

Βενιανάκη, Α. (2013, Δεκέμβριος, 16). Εκπαίδευση-Συνεκπαίδευση μαθητών στο φάσμα του

αυτισμού. Εισήγηση που παρουσιάστηκε στην επιμορφωτική ημερίδα Σχολικής Συμβούλου 1ης Περιφέρειας Ν. Χανίων ΚΕΔΔΥ Χανίων και 1ου Δ.Σ. Κουνουπιδιανών. Χανιά.

Βενιανάκη, Α. (2014, Μάρτιος, 14). Μαθησιακές δυσκολίες και προβλήματα συμπεριφοράς.

Εισήγηση που παρουσιάστηκε σε επιμορφωτική εσπερίδα “ΜΕΣΑ ΚΑΙ ΕΞΩ ΑΠΟ ΤΗΝ ΤΑΞΗ:  ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΣΥΓΚΡΟΥΣΕΙΣ”. Περιφερειακή Ενότητα Χανίων. Χανιά: Πνευματικό Κέντρο Χανίων.

Βενιανάκη, Α. (2014, Μάιος, 6). Το παιδί με ΔΕΠΥ στην τυπική τάξη. Παιδαγωγική

στοχοθεσία και πρακτικές διαχείρισης. Εισήγηση που παρουσιάστηκε στην επιμορφωτική ημερίδα της σχολικής συμβούλου 4ης Περιφέρειας “Παιδιά με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες ή ανάγκες στην τυπική τάξη. Ο ρόλος των εκπαιδευτικών”, Κολυμπάρι: Ορθόδοξη Ακαδημία.

Βενιανάκη, Α. (2016, Φεβρουάριος, 13). Η συνεργασία των εκπαιδευτικών στη σχολική

μονάδα, ως κλειδί για την αποτελεσματική εκπαίδευση μαθητών /τριών με Δ.Α.Φ. Εισήγηση που παρουσιάστηκε στην ημερίδα “Τρόποι υποστήριξης μαθητών και μαθητριών με Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος (ΔΑΦ) και συναισθηματικές δυσκολίες στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση”, Συνδιοργάνωση ΚΕΠΠΕΔΗΧ-ΚΑΜ, Περιφέρειας Κρήτης, ΠΟΛΥΔΡΑΣΗ, ΚΕ.Δ.Δ.Υ. Χανίων σε συνεργασία με τη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ν. Χανίων και την Περιφερειακή Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας και  Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Κρήτης. Χανιά.

Βενιανάκη, Α. (2016, Σεπτέμβριος, 9). Προετοιμασία της σχολικής μονάδας για την «ένταξη»

των μαθητών ΕΑ. Εισήγηση που παρουσιάστηκε σε ημερίδα που διοργάνωσε η Σχολική Σύμβουλος 1ης Περιφέρειας Χανίων Π/θμιας Εκπ/σης. Χανιά.

Βενιανάκη Α. (2016, Οκτώβριος, 8). Η συμβολή του ΚΕ.Δ.Δ.Υ στην αντιμετώπιση

μαθητών/τριών με ΔΕΠΥ. Εισήγηση που παρουσιάστηκε στην επιστημονική ημερίδα «ΔΕΠΥ, Μάθηση και Συμπεριφορά: Αναγνώριση και παρεμβάσεις στο σχολείο». Ελληνική Εταιρεία Ψυχοκοινωνικής Υποστήριξης Παιδιών και Εφήβων με Προβλήματα Συμπεριφοράς και την Ελληνική Εταιρεία Ψυχικής Υγιεινής και Νευροψυχιατρικής του Παιδιού. Ηράκλειο.

Βενιανάκη Α. (2017, Μάρτιος, 15). Αντιμετώπιση μαθητών με Ειδικές Μαθησιακές

Δυσκολίες. Εισήγηση που παρουσιάστηκε σε ημερίδα που διοργάνωσε η Σχολική

Σύμβουλος 4ης Περιφέρειας Χανίων Π/θμιας Εκπ/σης. Κάνδανος.

Βενιανάκη, Α. (2017, Μάιος, 13). «Προϋποθέσεις για την αποτελεσματικότητα ενός

εκπαιδευτικού προγράμματος παρέμβασης». Εισήγηση που παρουσιάστηκε στην 8η Ημερίδα με θέμα: Καινοτόμα Εκπαιδευτικά Προγράμματα στην Ειδική Αγωγή.

Συνδιοργάνωση ΚΕΔΔΥ ΧΑΝΙΩΝ και Πανελλήνια Ένωση Ειδικών Παιδαγωγών. Χανιά:

Συνεταιριστική Τράπεζα Χανίων.

Βενιανάκη, Α. (2017, Σεπτέμβριος, 15). Ο ρόλος του ΚΕΔΔΥ στην πρώιμη παρέμβαση. Εισήγηση που παρουσιάστηκε στο Επιστημονικό Συνέδριο με θέμα: Σύγχρονα δεδομένα στην πρώιμη παρέμβαση. ΕΛΕΠΑΠ Χανίων, Χανιά, 15 και 16 Σεπτεμβρίου.

Βενιανάκη, Α. (2019, Οκτώβριος, 16). Ενδείξεις μαθησιακών δυσκολιών & προβλημάτων συμπεριφοράς-Παρέμβαση. Επιμορφωτική ομιλία σε γονείς. Ομιλίες με επίκεντρο το παιδί και στόχο υγιείς οικογένειες. Μεσογειακό ΚΕΚ-ΜΑΙΧ Χανιά.

Βενιανάκη, Α. (2021, Ιούνιος, 11-12). Μαθησιακές Δυσκολίες και συνεργασία σχολικών μονάδων με ΚΕΣΥ στις ορεινές και απομακρυσμένες περιοχές. Εισήγηση που παρουσιάστηκε στην διαδικτυακή διημερίδα: Μαθησιακές δυσκολίες: Σχολείο- Οικογένεια- Κοινότητα. ΕΛΜΕΠΑ. Εργαστήριο Μελέτης Συμπεριφορών Υγείας και Οδικής Ασφάλειας (LaHeRS) του Ελληνικού Μεσογειακού Πανεπιστημίου με την υποστήριξη της Περιφέρειας Κρήτης. Ηράκλειο Κρήτης.

Ερευνητικά ενδιαφέροντα

Τα ερευνητικά ενδιαφέροντά μου επικεντρώνονται στην  Εκπαιδευτική Ψυχολογία και συγκεκριμένα στο πεδίο της Νοημοσύνης, της Αξιολόγησης και παρέμβασης σε μαθητές/τριες με Μαθησιακές Δυσκολίες,  προβλήματα συναισθήματος και συμπεριφοράς, με Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής/ Υπερκινητικότητας και παρεμβάσεις σε γονείς και σχολικές μονάδες και στη συνεργασία εκπαιδευτικών Γενικής και Ειδικής Αγωγής.