Η Δια Βίου Μάθηση έχει αναγνωριστεί ως στρατηγικός πυλώνας του Ευρωπαϊκού Χώρου Ανώτατης Εκπαίδευσης από την ίδρυση του. Διαχρονικά διαδραματίζει πρωταρχικό ρόλο στην ενίσχυση της Κοινωνικής Αποστολής (Social Dimension) της Ανώτατης Εκπαίδευσης και υλοποιεί πολιτικές – στρατηγικές, σε ευρωπαϊκό και εθνικό επίπεδο, με στόχο την απόκτηση νέων γνώσεων, δεξιοτήτων και ικανοτήτων και την ανάπτυξη του ατόμου σε προσωπικό και κοινωνικό – οικονομικό επίπεδο. Βασικές αρχές όπως η ισότητα και η συμπερίληψη επιτυγχάνονται μέσω της συνέργειας με φορείς που δρουν σε διάφορα πεδία (πχ υγεία, κοινωνική πρόνοια, μετανάστευση, απασχόληση κτλ), προκειμένου να δημιουργήσουν ένα περιβάλλον ευκαιριών και χωρίς αποκλεισμούς και να προάγουν την ισότητα, την πολυμορφία και την ένταξη των ατόμων, στο διαρκώς μεταβαλλόμενο κοινωνικο-οικονομικό περιβάλλον.
Έπειτα από μελέτες και σύμφωνα με τον ΕΧΑΕ, (https://ehea.info/page-lifelong-learning) έχει διαπιστωθεί ότι η Δια Βίου Μάθηση, μπορεί να έχει διάφορες μορφές και πτυχές:
Η διαδικασία μάθησης γίνεται με εναλλακτικές και ευέλικτες μορφές μάθησης ( σύγχρονη, ασύγχρονη και μεικτή μέθοδος διδασκαλίας) κι αυτό αποτελεί τον ακρογωνιαίο λίθο της Διά Βίου μάθησης, καθώς επιτρέπει στα άτομα να αποκτήσουν πρόσβαση σε κύκλους σπουδών ή/και σε προγράμματα σπουδών που εδράζονται στα εργασιακά ενδιαφέροντα ή/και στην απασχολησιμότητα των ατόμων αλλά και στην προσωπική τους ανάπτυξη. Η Δια Βίου Μάθηση υπόκειται στην αρχή της δημόσιας ευθύνης, θα πρέπει να διασφαλίζεται η προσβασιμότητα, η ποιότητα της παροχής και η διαφάνεια των πληροφοριών. Τέλος, οι συνέργειές μεταξύ των Ιδρυμάτων και της ευρύτερης κοινωνίας της οικονομίας, είναι απαραίτητο συστατικό για την επίτευξη των στόχων της Δια Βίου Εκπαίδευσης.
Το Κέντρο Επιμόρφωσης και Διά Βίου Μάθησης του Πανεπιστημίου Κρήτης, υιοθετεί και εφαρμόζει τις Αρχές που θέτει ο Ευρωπαϊκός Χώρος Ανώτατης Εκπαίδευσης. Οργανώνει πάσης φύσεως εκπαιδευτικά και επιμορφωτικά προγράμματα μη τυπικής και άτυπης μάθησης (εκτός τυπικής εκπαίδευσης). Προωθεί τη σύνδεση της επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης με τη σύγχρονη κοινωνικο-οικονομική πραγματικότητα, συμβάλλοντας ποιοτικά, στην επανειδίκευση, την επικαιροποίηση και περαιτέρω ανάπτυξη των γνώσεων, ικανοτήτων, δεξιοτήτων με στόχο την αύξηση της απασχολησιμότητας, την ενίσχυση της κινητικότητας, την κατοχύρωση της ισότητας ευκαιριών στην κοινωνία της γνώσης και στην ενδυνάμωση της κοινωνικής συνοχής.
Τέλος, το ΚΕΔΙΒΙΜ του ΠΚ έχει υιοθετήσει τη θεμελιώδη Αρχή της UNESCO για τη «Διασφάλιση του δικαιώματος σε ποιοτική εκπαίδευση καθ’ όλη τη διάρκεια της ζωής» του ατόμου σύμφωνα με την πρόσφατη έκθεση της https://unesdoc.unesco.org/search/N-EXPLORE-daa4b009-6d29-4be1-abe7-ff182baf24cf και ανταποκρίνεται στον 4ο Στόχο Βιώσιμης Ανάπτυξης ¨Ποιοτική Εκπαίδευση¨ https://www.un.org/sustainabledevelopment/education/ και εργάζεται εντατικά προς την κατεύθυνση αυτή.
Η ποιοτική εκπαίδευση, αποτελεί στρατηγικό πυλώνα για το Ίδρυμα και το ΚΕΔΙΒΙΜ. Η αξιολόγηση των προγραμμάτων, πραγματοποιείται μετά την ολοκλήρωση κάθε προγράμματος από τους εκπαιδευόμενους αλλά και από τους επιστημονικά υπεύθυνους. Τα ερωτηματολόγια, μεταξύ άλλων διερευνούν το βαθμό ικανοποίησης από το επιμορφωτικό πρόγραμμα μέσα διάφορες θεματικές ενότητες (μαθησιακοί στόχοι, μαθησιακά αποτελέσματα, εκπαιδευτική διαδικασία, εκπαιδευτικό υλικό, διδάσκοντες/σκουσες, υποδομές, μέθοδοι διδασκαλίας, οργάνωση της διδασκαλίας κα). Μέσα από τα ερωτηματολόγια, δίνεται η δυνατότητα στους συμμετέχοντες, να διατυπώσουν την άποψη τους, σε θέματα που αφορούν το εκπαιδευτικό πρόγραμμα στο σύνολο τους. Η Ομάδα Εσωτερικής Αξιολόγησης, αξιοποιεί τα αποτελέσματα, μέσω της ανάλυσης και επεξεργασίας των απαντήσεων και προβαίνει στις αντίστοιχες βελτιώσεις – τροποποιήσεις. Σε βάθος 3ετίας που εφαρμόζεται η αξιολόγηση από τους συμμετέχοντες, ο γενικός βαθμός ικανοποίησης είναι άνω του 70%, σύμφωνα με τις ενοποιημένες απαντήσεις, ανά ημερολογιακό έτος
Για την επίτευξη των παραπάνω, το Κέντρο Επιμόρφωσης Διά Βίου Μάθησης του Πανεπιστημίου Κρήτης έχει:
Το Ίδρυμα, το Συμβούλιο και η Ομάδα του ΚΕΔΙΒΙΜ, στοχεύει στην αξιόπιστη παροχή υπηρεσιών και την απόλυτη ικανοποίηση στους συμμετέχοντες, μέσα από τις δράσεις που υλοποιεί το Κέντρο, σε σύγχρονα, καινοτόμα και ανταγωνιστικά αντικείμενα, το οποία προσφέρονται με κάθε πρόσφορο μέσω, στους ενδιαφερόμενους, χωρίς αποκλεισμούς και διακρίσεις, με σεβασμό στα ανθρώπινα δικαιώματα και στις Αρχές που τα διέπουν.