Το Κέντρο επιμόρφωσης και Δια Βίου Μάθησης (Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ) του Πανεπιστημίου Κρήτης διοργανώνει επιμορφωτικό πρόγραμμα με τίτλο: «ΑΤΥΠΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΑ ΜΑΘΗΣΗΣ ΣΤΟ ΠΕΔΙΟ ΤΩΝ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ»
Η μέθοδος Υλοποίησης του προγράμματος θα είναι μικτή [δια ζώσης και εξ αποστάσεως (σύγχρονη και ασύγχρονη) εκπαίδευση].
Για την παρακολούθηση του προγράμματος είναι επιθυμητή η καλή γνώση Αγγλικών.
Προθεσμία υποβολής αιτήσεων μέχρι τις 20/11/2022.
Σκοπός του προγράμματος είναι:
• η κατανόηση των εννοιών «άτυπη μάθηση», «εκπαιδευτικά μονοπάτια ή σενάρια», «εκπαιδευτικά προγράμματα άτυπης μάθησης», «άτυπα περιβάλλοντα μάθησης», «Διερευνητική μάθηση»
• η εξοικείωση με ελεύθερα λογισμικά που μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε διάφορα περιβάλλοντα μάθησης (padlet, mural, Socrative, Cognito forms, κ.ά).
• η προσέγγιση του εκπαιδευτικού ρόλου των φορέων άτυπης μάθησης και η κατανόηση της σχέσης τους με το σχολείο
• Η κατανόηση των αρχών της διερευνητικής μάθησης (Inquiry-Based Learning-IBL) και του τρόπου οικοδόμησης της γνώσης από τους μαθητές στα περιβάλλοντα άτυπης μάθησης
• η ικανότητα σχεδιασμού και υλοποίησης εκπαιδευτικών προγραμμάτων/σεναρίων άτυπης μάθησης που θα συμβάλλουν στην προσέγγιση του πυλώνα των εργαστηρίων δεξιοτήτων «ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ»
• η συνειδητοποίηση της αξίας των δομών άτυπης μάθησης στην κατανόηση και εμβάθυνση των παραπάνω εννοιών,
|
Σε ποιους απευθύνεται
|
· Εκπαιδευτικοί Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης (θετικών επιστημών) (μόνιμοι και αναπληρωτές),
· Απόφοιτοι Παιδαγωγικών Τμημάτων,
· Aπόφοιτοι τμημάτων Θετικών Επιστημών,
· Μουσειοπαιδαγωγοί,
· Εμψυχωτές εκπαιδευτικών προγραμμάτων σε φορείς άτυπης εκπαίδευσης (μουσεία, κέντρα επιστημών, ενυδρεία, ΚΠΕ, κ.ά.), και
· Άλλοι/Άλλες ενδιαφερόμενοι/-ες για το θέμα.
|
Κόστος συμμετοχής
|
700 €
Για 5 νέους απόφοιτους της ΣΘΕΤΕ-ΠΚ η φοίτηση θα είναι εντελώς δωρεάν (Τα κριτήρια επιλογής θα δοθούν αργότερα).
Προβλέπεται εκπτωτική πολιτική 10% για ευάλωτες κοινωνικές ομάδες (φοιτητές, πολύτεκνους, τρίτεκνους, ανέργους, ΑΜΕΑ κτλ).
|
Τρόπος καταβολής τελών
|
Άπαξ με την εγγραφή ή Σε 3 δόσεις: 300€ με την εγγραφή, 200€ μέχρι 31 Ιανουαρίου 2023 και 200€ μέχρι 31 Μαρτίου 2022 |
Η καταβολή των διδάκτρων θα πρέπει να πραγματοποιηθεί στον παρακάτω λογαριασμό
Τράπεζα Πειραιώς AE
IBAN: GR33 0172 7570 0057 5700 1504 314
ΑΡ. ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΟΥ: 5757-001504-314
ΔΙΚΑΙΟΥΧΟΣ: Ειδικός Λογαριασμός Κονδυλίων Έρευνας Πανεπιστημίου Κρήτης
Στην αιτιολογία της κατάθεσης του χρηματικού ποσού θα πρέπει να αναφαίρετε ότι αφορά το πρόγραμμα με ΚΑ 11204 καθώς και το Ονοματεπώνυμο σας.
Για περισσότερες πληροφορίες πατήστε εδώ
Διδακτικές ενότητες
|
Διάρκεια διδακτικών ενοτήτων / ώρες
|
1. Εισαγωγή
|
4 ώρες (σύγχρονη εξ αποστάσεως-zoom)
|
2. Τύποι μάθησης
|
35 ώρες (10 σύγχρονη εξ αποστάσεως-zoom και 25 ασύγχρονη εξ αποστάσεως στην πλατφόρμα MOODLE του ΚΕΔΙΒΙΜ)
|
3. Ο Εκπαιδευτικός ρόλος των φορέων άτυπης μάθησης και η σχέση τους με το σχολείο: Τα παραδείγματα του ΜΦΙΚ-ΠΚ, του σταθμού Φινοκαλιάς (ΠΚ) και του Θαλασσόκοσμου
|
23 ώρες (13 σύγχρονη εξ αποστάσεως-zoom και 10 ασύγχρονη εξ αποστάσεως στην πλατφόρμα MOODLE του ΚΕΔΙΒΙΜ)
|
4. Θεωρίες μάθησης σε άτυπα περιβάλλοντα
|
23 ώρες (8 σύγχρονη εξ αποστάσεως-zoom και 15 ασύγχρονη εξ αποστάσεως στην πλατφόρμα MOODLE του ΚΕΔΙΒΙΜ)
|
5. Εκπαιδευτικά μονοπάτια ή σενάρια
|
56 ώρες (16 σύγχρονη εξ αποστάσεως-zoom και 40 ασύγχρονη εξ αποστάσεως στην πλατφόρμα MOODLE του ΚΕΔΙΒΙΜ)
|
6. Εκπαιδευτικά προγράμματα άτυπης μάθησης στο σχολικό περιβάλλον για τα εργαστήρια δεξιοτήτων του πυλώνα «Περιβάλλον»
|
216 ώρες (22 σύγχρονη εξ αποστάσεως-zoom, 145 ασύγχρονη εξ αποστάσεως στην πλατφόρμα MOODLE του ΚΕΔΙΒΙΜ και 49 δια ζώσης)
|
7. Εκπαιδευτικά σενάρια επιμορφούμενων –μικροδιδασκαλίες
|
32 ώρες (2 σύγχρονη εξ αποστάσεως-zoom, 20 ασύγχρονη εξ αποστάσεως στην πλατφόρμα MOODLE του ΚΕΔΙΒΙΜ και 10 δια ζώσης)
|
8. Οφέλη στη γνωστική και ψυχοκοινωνική ανάπτυξη μαθητών Α/θμιας και Β/θμιας εκπαίδευσης από την άτυπη μάθηση
|
11 ώρες (4 σύγχρονη εξ αποστάσεως-zoom και 7 ασύγχρονη εξ αποστάσεως στην πλατφόρμα MOODLE του ΚΕΔΙΒΙΜ)
|
Ι. Στάθη
Η Ιάσμη Στάθη είναι βιολόγος με διδακτορικό δίπλωμα στην Ταξονομική, Οικολογία και Φυλογεογραφία των Σκορπιών (Αραχνίδια) και είναι υπεύθυνη της συλλογής σκορπιών του Μουσείου Φυσικής Ιστορίας Κρήτης του Πανεπιστημίου Κρήτης (ΜΦΙΚ-ΠΚ). Από το 2016 είναι Εργαστηριακό Διδακτικό Προσωπικό (ΕΔΙΠ) της Σχολής Θετικών και Τεχνολογικών Επιστημών του Παν/μίου Κρήτης. Είναι μέλος του Εθνικού Κέντρου Πιστοποίησης Δομών Συνεχιζόμενης Κατάρτισης (ΕΚΕΠΙΣ), ως εκπαιδεύτρια ενηλίκων. Έχει είκοσι τρία χρόνια εμπειρίας σε Προγράμματα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, Εκπαίδευσης Φοιτητών, Δια Βίου Μάθησης και Εκπαιδευτικής Έρευνας και Ανάπτυξης στο Τμήμα Εκπαίδευσης του ΜΦΙΚ-ΠΚ, στο Πολυτεχνείο Κρήτης και στο Ελληνικό Μεσογειακό Πανεπιστήμιο (πρώην ΤΕΙ Κρήτης). Έχει συμμετάσχει σε περισσότερα από 20 Ερευνητικά Εκπαιδευτικά προγράμματα χρηματοδοτούμενα είτε από εθνικούς είτε από ευρωπαϊκούς πόρους.
Εκπαιδευτές
Εκπαιδευτές/ Εκπαιδεύτριες προγράμματος
- Ιάσμη Στάθη ΕΔΙΠ, Μουσείο Φυσικής Ιστορίας Κρήτης, ΣΘΕΤΕ-ΠΚ (Επιστημονική υπεύθυνη).
- Αθανασία Μαργετουσάκη ΕΤΕΠ, Μουσείο Φυσικής Ιστορίας Κρήτης, ΣΘΕΤΕ-ΠΚ
- Αναστασία Πρατικάκη ΕΔΙΠ, ΣΘΕΤΕ-ΠΚ
- Αικατερίνη Σιακαβάρα ΕΔΙΠ, Τμ. Βιολογίας, ΣΘΕΤΕ-ΠΚ
- Ελευθερία Φανουράκη ΕΔΙΠ, Τμ. Βιολογίας, ΣΘΕΤΕ-ΠΚ
- Μαρία Κανακίδου, Καθηγήτρια, Τμ. Χημείας, ΣΘΕΤΕ-ΠΚ
- Αντώνης Κουβαράκης ΕΔΙΠ, Τμ. Χημείας, ΣΘΕΤΕ-ΠΚ
- Γιώργος Κουβαράκης ΕΔΙΠ, Τμ. Χημείας, ΣΘΕΤΕ-ΠΚ
- Νικόλαος Καλυβίτης, Εξωτερικός συνεργάτης, Τμ. Χημείας, ΣΘΕΤΕ-ΠΚ
Προσόντα εκπαιδευτών
|
Ιάσμη Στάθη
• Βιολόγος PH.D. με ειδίκευση σε Συστηματική, Οικολογία, Φυλογεωγραφία και γενικότερα σε θέματα βιοποικιλότητας.
• Υπεύθυνη του Εργαστηρίου Εκπαίδευσης του ΜΦΙΚ-ΠΚ.
• Εμπειρία 15 ετών στο σχεδιασμό και την υλοποίηση εκπαιδευτικών δράσεων άτυπης μάθησης (μουσειοβαλίτσες, εκπαιδευτικά πακέτα, παιχνίδια, εκπαιδευτικά μονοπάτια ή σενάρια, εκπαιδευτικά προγράμματα για σχολικές ομάδες, κ.ά.)και υλοποίηση (αρθροποδοπανίδας).
• Επιστημονική συνεργάτιδα της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης Κρήτης σε θέματα Περιβάλλοντος.
• Εμπειρία στην υποβολή και τη διαχείριση Ευρωπαϊκών και Εθνικών Ερευνητικών Προγραμμάτων με εκπαιδευτικές δράσεις και δράσεις κατάρτισης, ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης του κοινού.
• Εκπαιδεύτρια Ενηλίκων.
• Συν συγγραφέας σε 29 επιστημονικές εργασίες σε διεθνή περιοδικά με κριτές.
|
Αθανασία Μαργετουσάκη
• Εκπαιδευτικός Προσχολικής Εκπαίδευσης Msc, με ειδίκευση στη Διδακτική των Θετικών Επιστημών.
• ΕΤΕΠ στο ΜΦΙΚ-ΠΚ.
• Πολυετής εμπειρία στην εκπαίδευση ενηλίκων.
• Συμμετοχή σε Ευρωπαϊκά ερευνητικά προγράμματα.
• Συν συγγραφέας σε ανακοινώσεις σε διεθνή και εθνικής εμβέλειας επιστημονικά συνέδρια.
|
Αναστασία Πρατικάκη
• Εκπαιδευτικός-Φιλόλογος.
• PhD στην Αναπτυξιακή Ψυχολογία.
• Διδάσκουσα στο ΠΠΔΕ ΣΘΕΤΕ ΠΚ-γνωστικά αντικείμενα Ψυχολογίας Εφήβου και Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας.
• Διδακτική εμπειρία 12 ετών στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.
• Εργασιακή εμπειρία σε Δομή Μεταδευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης-Υποδιευθύντρια 2ου ΙΕΚ Ηρακλείου.
• Συμμετοχή σε προγράμματα Erasmus + Διεθνής Κινητικότητα ΚΑ 107.
• Εκπαιδεύτρια Ενηλίκων .
• Συν συγγραφέας 8 επιστημονικών εργασιών σε ελληνικά και διεθνή περιοδικά.
|
Αικατερίνη Σιακαβάρα
• Βιολόγος (Α.Π.Θ.), PhD στη Θαλάσσια Οικολογία (ΕΛ.ΚΕ.ΘΕ., Παν. Κρήτης).
• Ε.ΔΙ.Π. στο Βιολογικό τμήμα Παν. Κρήτης.
• Πρώην ερευνήτρια στο ΕΛ.ΚΕ.ΘΕ και συνεργάτης στο ΕΝΥΔΡΕΙΟ ΚΡΗΤΗΣ.
• Επί 12 χρόνια καθηγήτρια στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση και για δυο χρόνια υπεύθυνη του Κέντρου Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Γουβών Ηρακλείου.
• Εμπειρία στην υποβολή και εκπόνηση Ευρωπαϊκών και Εθνικών Ερευνητικών Προγραμμάτων θαλάσσιας έρευνας και συμμετοχή σε ευρωπαϊκά προγράμματα μεθοδολογιών μάθησης.
• Κατάρτιση στις θεωρίες μάθησης ενηλίκων και συμμετοχή σε πολλά προγράμματα κατάρτισης ενηλίκων.
• Συγγραφέας και συν συγγραφέας 18 επιστημονικών δημοσιεύσεων.
|
Ελευθερία Φανουράκη
• Βιολόγος PH.D. στην Φυσιολογία Ιχθύων, με ειδίκευση στην καταπόνηση ειδών υδατοκαλλιέργειας.
• Μέλος της οργανωτικής επιτροπής και διδάσκουσα στο Διεθνές πρόγραμμα «Care and Use of Laboratory Animals: mice, rats and zebrafish» του τμήματος Βιολογίας του ΠΚ σε συνεργασία με το ΙΤΕ FORTH.
• 15 χρόνια προϋπηρεσία στην Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση (2003 έως 2017)
• 6 χρόνια (2011-2017) υπεύθυνη του 1ου Εργαστηριακού Κέντρου Φυσικών Επιστημών (ΕΚΦΕ) Ηρακλείου με εκπαίδευση ενηλίκων (εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας και Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης) στην πειραματική διδασκαλία των φυσικών επιστημών.
• Εμπειρία στη διοργάνωση επιμορφωτικών ημερίδων και σεμιναρίων για ενήλικες (εκπαιδευτικούς) και διαγωνισμών για μαθητές για την συμμετοχή στην Ευρωπαϊκή Ολυμπιάδα Πειραμάτων Φυσικών Επιστημών (European Olympiad of Experimental Science – EOES).
• Ανακοινώσεις σε εθνικά εκπαιδευτικά συνέδρια.
• Κριτής σε εθνικά εκπαιδευτικά περιοδικά και συνέδρια .
• Συγγραφέας 4 και συν-συγγραφέας 4 επιστημονικών εργασιών σε διεθνή περιοδικά με κριτές.
• Ανακοινώσεις σε διεθνή επιστημονικά συνέδρια.
• Συμμετοχή σε ευρωπαϊκά και εθνικά ερευνητικά προγράμματα.
|
Μαρία Κανακίδου
• Χημικός, Ph.D., με ειδίκευση στην ατμοσφαιρική ρύπανση και περιβαλλοντική φυσική.
• Καθηγήτρια στο Τμήμα Χημείας, Παν/μίου Κρήτης
• Υπεύθυνη του Εργαστηρίου Περιβαλλοντικών Χημικών Διεργασιών
• Τα ενδιαφέροντά της αφορούν τη μεταβολή της σύστασης της ατμόσφαιρας, τις αλληλεπιδράσεις μεταξύ αερίων και σωματιδιακών ρύπων, καθώς και μεταξύ αερολυμάτων ακτινοβολίας και σύννεφων, τους βιογεωχημικούς κύκλους, και το κλίμα του πλανήτη μας, και πως αυτά έχουν επηρεαστεί από τις ανθρώπινες δραστηριότητες.
• Ανάπτυξη ενός e-learning module για παρατήρηση του NO2 από το διάστημα.
• 24 έτη διδακτική εμπειρία στη Φυσική και τη Χημεία της Ατμόσφαιρας.
• Συγγραφέας και συν-συγγραφέας σε 114 επιστημονικές εργασίες σε διεθνή περιοδικά με κριτές και 14 σε βιβλία.
|
Αντώνης Κουβαράκης
• Χημικός Ph.D, με ειδίκευση την Οργανική χημεία.
• ΕΔΙΠ στο Τμήμα Χημείας, υπεύθυνος των προπτυχιακών εργαστηρίων Οργανικής Χημείας.
• Συμμετοχή στο Εργαστήριο Περιβαλλοντικών Χημικών Διεργασιών, με εμπειρία άνω των 15 ετών σε αναλύσεις ρύπων σε υδατικά οικοσυστήματα.
• Διδακτική εμπειρία άνω των 20 ετών σε μαθήματα και εργαστήρια στο Τμήμα Χημείας.
• Συν-συγγραφέας σε 11 επιστημονικές εργασίες σε διεθνή περιοδικά με κριτές.
|
Γιώργος Κουβαράκης
• Χημικός PH.D. με ειδίκευση σε Ατμοσφαιρική Χημεία.
• ΕΔΙΠ του τμήματος Χημείας υπεύθυνος για τα προπτυχιακά εργαστήρια αναλυτικής Χημείας Ι και ΙΙ.
• Υπεύθυνος του σταθμού περιβαλλοντικών μετρήσεων του ΠΚ στον Φινοκαλιά Λασιθίου έως το 2020.
• Εμπειρία 25 ετών σε μετρήσεις πεδίου για τη σύσταση της ατμόσφαιρας και τη διαχείριση ερευνητικών υποδομών.
• Συν συγγραφέας σε 61 επιστημονικές εργασίες σε διεθνή περιοδικά με κριτές.
|
|
Νικόλαος Καλυβίτης
• Φυσικός PH.D. με ειδίκευση σε ατμοσφαιρική φυσική και χημεία.
• Υπεύθυνος του σταθμού περιβαλλοντικών μετρήσεων του ΠΚ στο Φινοκαλιά Λασιθίου.
• Εμπειρία 20 ετών σε μετρήσεις πεδίου για τη σύσταση της ατμόσφαιρας και τη διαχείριση ερευνητικών υποδομών για μελέτη του φυσικού περιβάλλοντος.
• Διαχειριστής προγραμμάτων σχετικά με τη διδασκαλία της κλιματικής αλλαγής (EDU4Clima, CLIMADEMY).
• Συν συγγραφέας σε 44 επιστημονικές εργασίες σε διεθνή περιοδικά με κριτές.
|