Σκοπός προγράμματος:
Η δράση συνδέει επιστήμη, τεχνολογία και δημιουργικότητα μέσα από το μοντέλο STEAM (Science, Technology, Engineering and Math education), με στόχο να εξοπλίσει τους μαθητές με γνώσεις και δεξιότητες γύρω από την μικροβιολογική ανάλυση νερού, την ανάπτυξη και χρήση καινοτόμων τεχνολογιών διάγνωσης στο πεδίο και την ευαισθητοποίηση σε θέματα δημόσιας υγείας. Στο πλαίσιο της δράσης θα εκπαιδευτούν οι εκπαιδευτικοί Δ/θμιας, ώστε να μπορέσουν να υποστηρίξουν τους μαθητές στο παραπάνω εγχείρημα (μέθοδος Train the Trainers).
Εκπαιδευτικοί στόχοι προγράμματος:
Γνωστικές δεξιότητες
Οι εκπαιδευόμενοι/-ες θα:
- μάθουν να συλλέγουν με επιστημονικό τρόπο δείγματα νερού και να καταγράφουν με οργανωμένο τρόπο τις παρατηρήσεις τους.
- εξοικειωθούν με μεθόδους ανάλυσης του νερού από τη μακροσκοπική και μικροσκοπική παρατήρηση, ως την ύπαρξη παθογόνων οργανισμών, ανόργανων και οργανικών ουσιών, αξιολογώντας έτσι την ποιότητα του νερού καθώς και τις επιπτώσεις τους στο περιβάλλον και την υγεία του ανθρώπου, των ζώων και των φυτών.
- μπορέσουν να αξιοποιήσουν τη δημιουργικότητά τους και τις γνώσεις που θα αποκτήσουν στη Βιολογία και στη Φυσική αναπτύσσοντας το δικό τους διαγνωστικό εργαλείο.
- κατανοήσουν τους τρόπους παρουσίασης των αποτελεσμάτων τους με στόχο να λάβουν μέρος σε διαγωνισμούς καινοτομίας.
Ψυχοκινητικές-κοινωνικοσυναισθηματικές δεξιότητες:
Οι εκπαιδευόμενοι/-ες θα:
- μπορέσουν να καταλάβουν πώς ένας τέτοιος όγκος δεδομένων μπορεί να βοηθήσει την πολιτεία να λάβει μέτρα για την ποιότητα του νερού, αλλά και το τί θα πρέπει να κάνει η κοινωνία για να προστατέψει το νερό και την υγεία.
- αναπτύξουν μια ηλεκτρονική πλατφόρμα quiz για την αξιολόγηση των γνώσεων που θα αποκτούν κατά τη διάρκεια της δράσης κινητοποιώντας όλο το σχολείο στη γνώση και την ευγενή άμιλλα.
Συμπεριφορές/Στάσεις:
Οι εκπαιδευόμενοι/-ες θα μπορούν να μεταφέρουν τις γνώσεις τους σε παιδιά που δεν λαμβάνουν μέρος στο πρόγραμμα, αλλά και στους γονείς, τους συγγενείς, την κοινωνία και την πολιτεία, φτάνοντας να προτείνουν λύσεις για τη σωστή διαχείριση του νερού.
Ομάδα στόχος:
Εκπαιδευτικοί Δ/θμιας Εκπαίδευσης
Μαθητές Β’ και Γ γυμνασίου, και Α’ Λυκείου
Απαιτούμενα τυπικά προσόντα συμμετεχόντων:
Βασικές γνώσεις Βιολογίας, Φυσικής, Μαθηματικών.








