Το Κέντρο επιμόρφωσης και Δια Βίου Μάθησης (Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ) του Πανεπιστημίου Κρήτης και ειδικότερα το Εργαστήριο Προηγμένων Μαθησιακών Τεχνολογιών στη Δια Βίου και Εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση [Ε.ΔΙ.Β.E.A] διοργανώνουν επιδοτούμενο επιμορφωτικό πρόγραμμα με τίτλο: «Προηγμένες Εκπαιδευτικές Τεχνολογίες στο Σύγχρονο Σχολείο: Από τη Θεωρία στην Πράξη».
Σκοπός και στόχοι προγράμματος
Σκοπός
|
Το επιμορφωτικό πρόγραμμα έχει ως σκοπό να εφοδιάσει τους επιμορφούμενους με μεθόδους, εργαλεία και εφαρμογές ώστε να αναβαθμίσουν τις γνώσεις και τις δεξιότητες τους σε θέματα παιδαγωγικής αξιοποίησης των προηγμένων εκπαιδευτικών τεχνολογιών διαδικτύου/Τ.Π.Ε στην δια ζώσης και στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση, τόσο στο επίπεδο Α΄θμιας όσο και της Β’θμιας εκπαίδευσης, εστιάζοντας συνεργατική διερεύνηση και οικοδόμηση της γνώσης, την καλλιέργεια της κριτικής σκέψης και την ενθάρρυνση της δημιουργικότητας.
|
Προσδοκώμενα αποτελέσματα
σε επίπεδο γνώσεων
|
- Να αναγνωρίζουν τις βασικές αρχές παιδαγωγικής αξιοποίησης των ΤΠΕ στην σχολική τάξη (ευρωπαϊκό πλαίσιο ψηφιακών δεξιοτήτων, Δυναμική της ομάδας, ΤΠΕ και Θεωρίες Μάθησης κλπ).
- Να διακρίνουν τις βασικές αρχές παιδαγωγικού σχεδιασμού συνεργατικών περιβαλλόντων και μέσων κοινωνικής δικτύωσης, τόσο στην δια ζώσης όσο και στην εξ αποστάσεως σχολική εκπαίδευση.
- Να συγκρίνουν και να συσχετίζουν τις βασικές αρχές και τα βήματα παιδαγωγικής αξιοποίησης εφαρμογών ΤΠΕ στην σχολική τάξη (διαδικτυακά παιγνίδια, web 2.0, ψηφιακή αφήγηση, σχεδιασμός ιστοσελίδων κλπ)
- Να διατυπώνουν και να υποβάλλουν ένα ολοκληρωμένο εκπαιδευτικό σενάριο παιδαγωγικής αξιοποίησης των ΤΠΕ στην σχολική τάξη, εστιάζοντας συνεργατική διερεύνηση και οικοδόμηση της γνώσης, την καλλιέργεια της κριτικής σκέψης και την ενθάρρυνση της δημιουργικότητας.
|
Προσδοκώμενα αποτελέσματα
σε επίπεδο δεξιοτήτων
|
- Να σχεδιάζουν και να εφαρμόζουν σε πραγματικές συνθήκες δραστηριότητες σε συνεργατικά περιβάλλοντα μάθησης, αξιοποιώντας παιδαγωγικά τις δυνατότητες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης.
- Να σχεδιάζουν και να εφαρμόζουν σε πραγματικές συνθήκες, συνεργατικά περιβάλλοντα ψηφιακής αφήγησης.
- Να σχεδιάζουν και να δημιουργούν εκπαιδευτικές ιστοσελίδες.
- Να σχεδιάζουν και να εφαρμόζουν σε πραγματικές συνθήκες διδακτικά σενάρια με έμφαση στην παιδαγωγική αξιοποίηση προηγμένων εκπαιδευτικών τεχνολογιών (διαδικτυακά παιγνίδια, εφαρμογές web 2.0).
|
Προσδοκώμενα αποτελέσματα
σε επίπεδο ικανοτήτων /στάσεων
|
- Να υιοθετήσουν τη σημασία/ αναγκαιότητα της παιδαγωγικής αξιοποίησης των προηγμένων εκπαιδευτικών Τεχνολογιών στην εκπαιδευτική πράξη (Δια ζωής & εξ Αποστάσεως)
- Να υπερασπίζονται την αναγκαιότητα της ενθάρρυνσης της συνεργατικής μάθησης στο σχολικό περιβάλλον (Δια ζωής & εξ Αποστάσεως)
- Να υιοθετούν την σημασία καλλιέργειας της διερευνητικής οικοδόμησης της γνώσης με έμφαση στην καλλιέργεια της κριτικής σκέψης και την ενθάρρυνση της δημιουργικότητας στην εκπαιδευτική πράξη (Δια ζωής & εξ Αποστάσεως)
|
Συχνές ερωτήσεις και απαντήσεις για τα επιδοτούμενα προγράμματα από τη ΔΥΠΑ : δείτε ΕΔΩ
Για περισσότερες πληροφορίες παρακαλώ πατήστε εδώ
α/α
|
Θεματικές Ενότητες
|
Διδακτικές Ώρες
|
Υποενότητες
|
1
|
Εισαγωγή στην Παιδαγωγική Αξιοποίηση των ΤΠΕ
|
6
|
1.1 Το Ευρωπαϊκό Πλαίσιο για τις Ψηφιακές Δεξιότητες των εκπαιδευτικών
1.2 Οι Τεχνολογίες της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών (ΤΠΕ) – Εννοιολογική Οριοθέτηση
1.3 Η Εισαγωγή των ΤΠΕ στην Εκπαίδευση - Πολιτικές Ενσωμάτωσης των ΤΠΕ στην εκπαίδευση
1.4 Η Αναμενόμενη Συμβολή των ΤΠΕ στη Διδασκαλία και τη Μάθηση
1.5 Οι ΤΠΕ στο Πλαίσιο Προώθησης της Ανοικτής Μάθησης
1.6 Σύγχρονες Θεωρήσεις Προσεγγίσεις για την Αξιοποίηση των ΤΠΕ
|
2
|
Συνεργατικά περιβάλλοντα μάθησης - Δυναμική της ομάδας
|
4
|
2.1 Η ομαδοσυνεργατικη διδασκαλία: Οριοθέτηση Παιδαγωγικό Πλαίσιο
2.2 Θέματα αξιοποίησης της ομάδας στη σχολική τάξη
2.3 Μεθοδολογία Συνεργατικής Διευρεύνησης και Οικοδόμησης της Γνώσης
|
3
|
Τα Κοινωνικά Μέσα Δικτύωσης στην εκπαιδευτική πράξη Ι: Αρχές, θεωρία και βασικά χαρακτηριστικά
|
6
|
3.1 Web 2.0: Ορισμός & Χαρακτηριστικά
3.2 Κατηγοριοποίηση web 2.0 εφαρμογών
3.3 Η εκπαιδευτική αξιοποίηση των εφαρμογών web 2.0
|
4
|
Τα Κοινωνικά Μέσα Δικτύωσης στην εκπαιδευτική πράξη ΙΙ: Βασικές εφαρμογές και Παιδαγωγική αξιοποίηση
|
10
|
4.1 Δημιουργία και παιδαγωγική αξιοποίηση του Ιστολογίου
4.2 Δημιουργία και παιδαγωγική αξιοποίηση των wiki
4.3 Το Εκπαιδευτικό Κοινωνικό Δίκτυο Edmodo
|
5
|
Σύγχρονα Περιβάλλοντα Συνεργατικής Μάθησης: Η πλατφόρμα webex
|
6
|
5.1 Διαδραστικός οδηγός χρήσης βασικών λειτουργιών της webex (οκ με ενωση των εργαλείων annotate, ασπροπίνακα (whiteboard), διαμοιρασμού περιεχομένου, μεταφορά αρχείων, breakout rooms)
5.2 Παιδαγωγική αξιοποίηση του εργαλείου της δημοσκόπησης
5.3 Παιδαγωγική αξιοποίηση του εργαλείου των γραπτών μηνυμάτων
5.4 Παιδαγωγική αξιοποίηση της τεχνικής του καταιγισμού ιδεών
5.5 Παιδαγωγική αξιοποίηση των εργαλείων annotation και screen share
5.6 Παιδαγωγική αξιοποίηση των εργαλείων co-screen share και co- annotation
|
6
|
Ασύγχρονα Περιβάλλοντα Συνεργατικής Μάθησης Ι: Η ψηφιακή εκπαιδευτική πλατφόρμα της e-me
|
10
|
6.1 Γνωριμία με το περιβάλλον της e-me
6.2 Η κυψέλη στο περιβάλλον της e-me Η παιδαγωγική αξιοποίηση της κυψέλης
6.3 Η παιδαγωγική αξιοποίηση του εργαλείου της δημοσκόπησης στο περιβάλλον της e-me
6.4 Η ανάθεση εργασίας στην e-me με την αξιοποίηση της εφαρμογή e-me assignments
6.5 Η δημιουργία ιστολογίου στην e-me με την αξιοποίηση της εφαρμογή e-me blogs
6.6 Η παιδαγωγική αξιοποίηση του e-portfolio στο περιβάλλον της e-me & Η χρήση των αρχείων στην e-me
6.7 Η παιδαγωγική αξιοποίηση της e-me: Εκπαιδευτικά Σενάρια
|
7
|
Ασύγχρονα Περιβάλλοντα Μάθησης ΙΙ: Η ψηφιακή εκπαιδευτική πλατφόρμα της eclass
|
10
|
7.1 Γνωριμία με το περιβάλλον της eclass /Δημιουργία μαθήματος
7.2 Δημιουργία άσκησης Σωστού-Λάθους στο περιβάλλον της eclass
7.3 Δημιουργία άσκησης Αντιστοίχισης στο περιβάλλον της eclass
7.4 Δημιουργία άσκησης Πολλαπλής Επιλογής στο περιβάλλον της eclass
7.5 Η παιδαγωγική αξιοποίηση της e-me: Εκπαιδευτικά Σενάρια
|
8
|
Διαδικτυακά Εκπαιδευτικά Παιχνίδια
|
4
|
8.1 Τα διαδικτυακά παιχνίδια στην εκπαίδευση
8.2 Διαδραστικός οδηγός δημιουργίας εκπαιδευτικού υλικού στο LearningApps
8.3 Διαδραστικός οδηγός δημιουργίας εκπαιδευτικού υλικού στο Wordwall Ι: Σταυρόλεξο
8.4 Διαδραστικός οδηγός δημιουργίας εκπαιδευτικού υλικού στο Wordwall ΙΙ: Κουίζ
|
9
|
Διαδικτυακές εφαρμογές στην εκπαιδευτική διαδικασία
|
14
|
9.1 Η παιδαγωγική αξιοποίηση των συνεργατικών εγγράφων Google Drive στη σχολική τάξη
9.2 Ο διαδραστικός τοίχος Padlet στην εκπαιδευτική διαδικασία
9.3 Ο Εννοιολογικός Χάρτης στην εκπαιδευτική διαδικασία
9.4 Τα «Σύννεφα λέξεων» (word cloud) στην εκπαιδευτική διαδικασία
9.5 Εργαλεία Διαμοίρασης Ψηφιακού Υλικού και Παρουσιάσεων στην εκπαιδευτική διαδικασία
9.6 Εργαλεία Διαχείρισης Video στην εκπαιδευτική διαδικασία
|
10
|
Η Ψηφιακή Αφήγηση στο Σύγχρονο Σχολείο
|
8
|
10.1 Η ψηφιακή αφήγηση στην εκπαιδευτική διαδικασία (οκ) (Σαλουστρου)
10.2 Δημιουργία ψηφιακής αφήγησης με την αξιοποίηση του εργαλείου Bookcreator
|
11
|
Σχεδιασμός – Δημιουργία Εκπαιδευτικής Ιστοσελίδας
|
6
|
11.1 Αρχές σχεδιασμού εκπαιδευτικής ιστοσελίδας
11.2 Διαδραστικός οδηγός δημιουργίας εκπαιδευτικής ιστοσελίδας
|
12
|
Σχεδιασμός Εκπαιδευτικού Σεναρίου
|
16
|
12.1 Σχεδιασμός Εκπαιδευτικού Σεναρίου
12.2 Καλές Πρακτικές: Εκπαιδευτικά Σενάρια - Ερευνητικές Εργασίες (Project)
|
Π. Αναστασιάδης
Δείτε το βιογραφικό του εδώ
Εκπαιδευτές
Επιστημονικός Υπεύθυνος του επιμορφωτικού προγράμματος είναι ο κ. Αναστασιάδης Παναγιώτης,
Καθηγητής Δια Βίου και Εξ Αποστάσεως Εκπαίδευσης του Παιδαγωγικού Τμήματος Δ.Ε. του Πανεπιστημίου Κρήτης, Διευθυντής του Ε.ΔΙ.Β.Ε.Α .
ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ ΤΟΥ ΕΔΩ
Επιστημονικοί Συνεργάτες - Επιμορφωτές