Στόχος

Στόχος του προγράμματος είναι η απόκτηση γνώσεων και δεξιοτήτων σχεδιασμού και εφαρμογής της μεθόδου Φιλοσοφία για Παιδιά (P4C) στο ελληνικό σχολείο καθώς και σε άλλα εκπαιδευτικά περιβάλλοντα. Το πρόγραμμα στοχεύει στην κατάρτιση των συμμετεχόντων στις αρχές, τα εργαλεία και τις στρατηγικές της Φιλοσοφίας για Παιδιά, μιας καινοτόμου παιδαγωγικής μεθόδου, διεθνώς αναγνωρισμένης για την ικανότητα να ενεργοποιεί την κριτική και τη δημιουργική σκέψη των παιδιών, μέσα από διερευνητικές και συνεργατικές διαδικασίες στη βάση ενός συντονισμένου διαλόγου.

Στο τέλος του προγράμματος οι συμμετέχοντες θα είναι σε θέση να οργανώνουν κοινότητες φιλοσοφικής διερεύνησης, να σχεδιάζουν σχετικό εκπαιδευτικό υλικό, να εφαρμόζουν τη μέθοδο της Φιλοσοφίας για Παιδιά σε εκπαιδευτικό περιβάλλον, να την εντάσσουν στο Αναλυτικό Πρόγραμμα του σχολείου σύμφωνα με το Διαθεματικό Ενιαίο Πλαίσιο Σπουδών και να προσαρμόζουν τις διδακτικές στρατηγικές τους, προκειμένου να καλλιεργήσουν την κριτική και δημιουργική σκέψη, τις κοινωνικές και γνωστικές δεξιότητες, την κουλτούρα του δημοκρατικού διαλόγου και του αναστοχασμού στη σχολική τάξη και σε άλλα εκπαιδευτικά περιβάλλοντα.

Που απευθύνεται 

 εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων

 ερευνητές και μεταπτυχιακούς φοιτητές της φιλοσοφίας και των επιστημών της αγωγής στην Ελλάδα και το εξωτερικό

 πτυχιούχους τριτοβάθμιας εκπαίδευσης που ενδιαφέρονται για τη φιλοσοφική παιδεία

 υπεύθυνους/ες σχεδιασμού εκπαιδευτικών προγραμμάτων

Μέθοδος Υλοποίησης 

 σύγχρονη εξ αποστάσεως διδασκαλία

 μελέτη βιβλιογραφίας και οπτικοακουστικού υλικού σε ψηφιακή μορφή (ασύγχρονη εξ αποοστάσεως)

 βιωματικά εργαστήρια (διά ζώσης)